مبانی نظری و پیشینه تحقیق

مبانی نظری و پیشینه تحقیق,نمونه مبانی نظری , نمونه پیشینه تحقیق, دانلودمبانی نظری و پیشینه تحقیق

مبانی نظری و پیشینه تحقیق

مبانی نظری و پیشینه تحقیق,نمونه مبانی نظری , نمونه پیشینه تحقیق, دانلودمبانی نظری و پیشینه تحقیق

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق توسعه نیافتگی و مروری بر ادبیات آن doc

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق توسعه نیافتگی و مروری بر ادبیات آن doc

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق توسعه نیافتگی و مروری بر ادبیات آن doc

خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه توسعه نیافتگی و مروری بر ادبیات آن با فرمت docx در قالب 10 صفحه ورد


مشخصات فایل
تعداد صفحات10
حجم23/519 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc

توضیحات کامل

خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه توسعه نیافتگی و مروری بر ادبیات آن با فرمت docx در قالب 10 صفحه ورد بصورت کامل و جامع با قابلیت ویرایش

 

 

 

         رویکردهای مارکسیستی، کارکردگرایی، مدل های پارسونزی و همچنین دیدگاههای هابرماسی درباره گفتمان کنش ارتباطی  از جمله فراروایت هایی هستند که از سوی این دیدگاه مورد انتقاد قرار گرفته اند. به عنوان نمونه لیوتار که خود زمانی یک مارکسیست انقلابی به شمار می رفت در نقد جدی از این فراروایت می نویسد: " حتی صِرف بیان کردن خط مشی های مشهور انتقادگرایی مارکسیستی و مارکسیسم نه تنها تا حدودی متروک و مهجور است بلکه باعث مزاحمت نیز هست.روح آن (مارکسیسم) هم اکنون مرده است .در این مرحله از تاریخ این روایت بزرگ تاریخی باید دور انداخته شود."   از این رو می توان پست مدرنیسم را نیز به عنوان یکی دیگر از منتقدان فرضیه جهان شمولی نظریات ـ و از جمله نظریه های جامعه شناسی ـ بر شمرد.

 

 

 

فهرست مطالب

مقدمه

2-1-1 چگونگی زایش مساله

2-1-2 گستره روایی نظریه ها

2-1-3 مروری بر ادبیات توسعه نیافتگی

منابع


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"

این فایل با کیفیت بالا برای ارائه تهیه شده است

پشتیبانی فوری در صورت مشکل در دانلود فایل اول لطفا پیامک , تلگرام و تماس 09214087336

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق حجاب و بدحجابی

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق حجاب و بدحجابی

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق حجاب و بدحجابی

دانلود ادبیات نظری و پیشینه تحقیق حجاب و بدحجابی بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدیداین فایل بصورت انحصاری برای فروشگاه سیدا تولید شده و در هیچ جای دیگه ای بجز این فروشگاه پیدا نمی شود


مشخصات فایل
تعداد صفحات70
حجم0/168 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc

توضیحات کامل

دانلود مبانی نظری کارشناسی ارشد رشته فقه و الهیات و معارف

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق حجاب و بدحجابی

 
 



* با قیمت دانشجویی، ارزان و مناسب :)-

** فایل منحصر به فرد، بصورت جامع و کامل و با منابع بروز و جدید خریداری کنید.

*** این فایل بصورت انحصاری برای فروشگاه سیدا تولید شده و در هیچ جای دیگه ای بجز این فروشگاه پیدا
نمی شود.


پشتیبانی همیشگی توسط : maryam.alkasir70@gmail.com

 

 
چکیده : 
هدف این فصل مطالعه نظری و ادبیات علمی موجود در خصوص تحقیق است تا بر مبنای آن کار تجربی مطالعه نقش مدیریت انتظامی بر کنترل پدیده بد حجابی صورت پذیرد. درفصل حاضر مبانی نظری، مرور ادبیات و نظریه ها، تاریخچه حجاب در ایران، سیمای حقیقی مسألة حجاب، آثار تربیتی حجاب، حجاب از دیدگاه قرآن، سنت(روایات واحادیث)، عقل، فطرت و بدحجابی از دیدگاه امام خمینی (رضوان الله تعال علیه) و نیز بدحجابی وتهاجم فرهنگی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب(مد ظله العالی) توضیح داده می شود، سپس عوامل مؤثر بر بد حجابی، پیامدهای ضعف حجاب، حجاب در قانون  و مباحث مدیریتی شامل وضعیت مدیریت، نظریه های مدیریتی، وظایف سازمانی پلیس مهمترین کارکردهای مدیریت، مهارت های سه گانه مدیران مورد اشاره واقع و در پایان فصل ضمن اشاره به ادبیات نظری و پیشینه تحقیق و سوابق پژوهشی، الگوی مفهومی تحقیق نیز فصل  آورده خواهد شد 
 
در بخش مبانی نظری تحقیق ابتدا حجاب از نظر لغوی و اصطلاحی تعریف،پس از آن به تاریخچه حجاب در ادوار مختلف تاریخی و تا تاریخ معاصر ایران پرداخته شده است.سیمای حقیقی حجاب،آثار تربیتی،حجاب از دیدگاههای مختلف(قرآن،احادیث وروایات،عقل،فطرت،دیدگاه امام ره ومقام معظم رهبری)تشریح، سپس بدحجابی مورد آسیب شناسی واقع و پیامدهای ضعف حجاب و بحث حجاب در قانون نیز در این تحقیق دیده شده است.با توجه به اینکه موضوع پایان نامه «مدیریت انتظامی کنترل پدیده بد حجابی » می باشد پس از توضیحاتی که در مورد حجاب داده شده ،موضوع مدیریت انتظامی نیز به عنوان متغیر مستقل و با استفاده از منابع مختلف در سه بخش مدیریت،انتظامی و مدیریت انتظامی  مورد کنکاش قرار گرفته است.
 
 
 
کلیدواژگان:

حجاب

پلیس

آموزش همگانی

مدیریت انتظامی

اقدامات ایجابی

اقدامات سلبی

 
 
 

بیان مساله:

نیاز به پوشش و پرهیز از برهنگی جزء گرایشات فطری است که خداوند متعال آن را در وجود انسان قرار داده است، مسئله بدحجابی و عدم پوشش مناسب در انظار عمومی، تحت تأثیر تمایز نسلی; مدگرایی; اعتقاد به آزادی غلط و ناآگاهی از آزادی صحیح و معقول،تزلزل باورها و اعتقادات وارزش های دینی که حاصل هجوم فرهنگ بیگانه غرب و پیروی از الگوهای غربی از طریق تبلیغات وسیع در وسایل ارتباطی نسل جدید مانند شبکه های ماهواره ای، سایت های اینترنتی و شبکه های اجتماعی، برای مبارزه با حجاب می باشد و نیز به علت عدم برنامه ریزی مناسب و عدم حمایت جدی از موضوع توسط سایر سازمانها و ادارات مسئول که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی برای هریک از آنها وظایفی تعیین وابلاغ گردیده، در جامعه بویژه در کلان شهر ها روند رو به رشد داشته، به نحوی که در سالهای اخیر علیرغم تلاش گسترده نیروی انتظامی برای مهار این پدیده، استفاده از البسه نامناسب و مغایر با شئون ایرانی و اسلامی از جمله ساپورت، شال های کم عرض، مانتوهای چسبان، کوتاه وجلو باز وکشف حجاب توسط رانندگان زن در خیابانها خصوصاً بزرگراه ها به تدریج به امری معمول و عادی تبدیل شده است.

لذا با توجه به مراتب فوق و اینکه برخورد پدیده مورد بحث، همواره به عنوان یکی از دغدغه ها و نگرانی های مسئولین، خانواده ها، اندیشمندان حوزه های اجتماعی مطرح بوده است، به نظر می رسد که لازم است ناجا علاوه بر تداوم فعالیت های خود، شیوه های دیگری را هم برای کنترل پدیده بد حجابی در دستور کار خود قرار دهد. از آنجائیکه گسترش این پدیده قطعاً تأثیرات جبران ناپذیری در زندگی فردی واجتماعی خانواده ها و جوانان داشته و یکی از عوامل زمینه ساز رواج هر چه بیشتر بی هویتی، گسترش روابط نامشروع و بی بندوباری، بروز و تشدید ناامنی برای زنان، افزایش طلاق و از هم پاشیدگی خانواده ها و... می باشد، منطقه دو تهران که متأثر از عوامل یاد شده بالا و سایر عوامل دیگر، بدحجابی و بد پوششی در آن رواج دارد، برای تحقیق انتخاب گردید. لذا در تحقیق حاضر سعی می شود، نقش مدیریت انتظامی درکنترل پدیده بد حجابی در منطقه دو تهران، بصورت علمی بررسی و به این سؤالات که اقدامات ایجابی و سلبی ناجا چه میزان درکنترل پدیده بدحجابی موثراست نیز پاسخ داده شود .

 
 
 
فهرست مطالب
-1) مقدمه  
2-2) مبانی نظری  
2-3) مرور ادبیات و نظریه ها  
2-3-1) تاریخچه حجاب در ایران    
2-3-2) سیمای حقیقی مسألة حجاب 
2-3-3) آثار تربیتی حجاب 
 2-3-4) حجاب از دیدگاه قرآن 
2-3-5) حجاب از دیدگاه سنت(روایات واحادیث) 
2-3-6) حجاب از دیدگاه عقل 
2-3-7) حجاب از دیدگاه فطرت  
2-3-8) بدحجابی از دیدگاه امام خمینی (رضوان الله تعال علیه) 
2-3-9) بدحجابی و تهاجم فرهنگی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب 
2-3-10) عوامل مؤثر بر بد حجابی 
2-3-11) پیامدهای ضعف حجاب 
2-4) حجاب در قانون 
2-5) مدیریت 
2-5-1) وضعیت مدیریت 
2-5-2) نظریه های مدیریت 
2-5-3) وظایف سازمانی پلیس  
2-5-4) مهمترین کارکردهای مدیریت 
 2-5-5) مهارت های سه گانه مدیران  
2-6) ادبیات نظری و پیشینه تحقیق و سوابق پژوهشی  
2-7) چهار چوب نظری  
2-7-1) الگوی مفهومی تحقیق  
منابع
 
 




////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
توضیحات:
فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
 
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
 
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
 
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
 
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
 
منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
 
نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
 
بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد
 
پشتیبانی همیشگی توسط :
maryam.alkasir70@gmail.com
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
 




 

 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"

این فایل با کیفیت بالا برای ارائه تهیه شده است

پشتیبانی فوری در صورت مشکل در دانلود فایل اول لطفا پیامک , تلگرام و تماس 09214087336

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق فمینیسم در سینما

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق فمینیسم در سینما

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق فمینیسم در سینما

دانلود ادبیات نظری و پیشینه تحقیق فمینیسم در سینما بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدیداین فایل بصورت انحصاری برای فروشگاه سیدا تولید شده و در هیچ جای دیگه ای بجز این فروشگاه پیدا نمی شود


مشخصات فایل
تعداد صفحات223
حجم0/253 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc

توضیحات کامل

دانلود مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد رشته رسانه

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق فمینیسم در سینما

 


* با قیمت دانشجویی، ارزان و مناسب :)-

** فایل منحصر به فرد، بصورت جامع و کامل و با منابع بروز و جدید خریداری کنید.

*** این فایل بصورت انحصاری برای فروشگاه سیدا تولید شده و در هیچ جای دیگه ای بجز این فروشگاه پیدا
نمی شود.


پشتیبانی همیشگی توسط : maryam.alkasir70@gmail.com

 

 

 

چکیده : 
مسأله مشارکت‌ زنان‌ ایرانی بعد از انقلاب اسلامی سال 1357 در عرصه‌های‌ مختلف‌ اجتماعی‌ و سیاسی و فرهنگی و پذیرفتن‌ مسئولیتها از مباحث‌ مهم‌ تلقی‌ می‌شود.جایگاه و نقش زن در جامعۀ معاصر ایران نگاه های متفاوتی را در داخل و خارج کشور به خود جلب کرده و تحلیلها و تفسیرهای بسیاری را به دنبال داشته است. از جمله‌ چگونگی‌ حضور زن‌ در سینما نیز از این‌ قبیل‌ است‌. تلاش  گسترده زنان ایرانی برای حضور و مشارکت در تمامی فعالیتهای اجتماعی و ورود به زمینه هایی که تا پیش از این غیر قابل دسترسی بوده حائز اهمیت فراوان است. پژوهشگر در این تحقیق برآن است که دیدگاه فمینیستی زنان فیلم ساز ایرانی را  با کمک ، بازنمایی فیلم هایی که با حضور زنان در سینمای ایران به تصویر کشیده شده و بررسی مضامینی فمینیستی آنچه توسط این فیلم سازان زن به نمایش درآمده را  بررسی کند.
 
 با مطالعه ی کتب و اسناد تاریخی مرتبط با مشارکت زنان ایرانی و سینمای ایران با 13 تن از صاحب نظران، کارشناسان و کاگردانان مطرح ایران به شیوه ی مصاحبه ی عمقی گفت وگو شده است، و یا تحلیل محتوا این نتیجه به دست آمده که زنان فیلمساز ایرانی ، فیلم با مضامین فمینیستی می سازند،  وسینمای آن ها سینمای جنسیت محور دانست، زیرا که در آن شخصیت زن به عنوان کاراکتر اصلی همه فیلمهای آن است، قهرمان فیلم "زن" وضد قهرمان "مرد" است. این فیلم ها، روایت کننده قصه های زنانه است. شخصیت اصلی فیلم: زن مستقل، ،شاغل با سواد به تنهای مسئولیت زندگی را بر عهده گرفته و بیشتر فعالیت های زن بیرون از خانه شکل می گیرد.
 
 
 
 
 
مقدمه 
در سالهای پس از انقلاب اسلامی سال 1357 در ایران مسأله مشارکت‌ زنان‌ در عرصه‌های‌ مختلف‌ اجتماعی‌ و سیاسی و فرهنگی و پذیرفتن‌ مسئولیتها از مباحث‌ مهم‌ در جوامع‌ صنعتی‌ تلقی‌ می‌شود. از جمله‌ چگونگی‌ حضور زن‌ در سینما نیز از این‌ قبیل‌ مباحث‌ مهم‌ است‌. تلاش  گسترده و بی وقفه ی زنان ایرانی برای حضور و مشارکت در تمامی فعالیتهای اجتماعی و ورود به زمینه هایی که تا پیش از این غیر قابل دسترسی بوده حائز اهمیت فراوان است. سینمای ایران که خود از عرصه های مهم وجدید در تغییرات اجتماعی و فرهنگی ایران است یکی از بارزترین عرصه های ورود هم مضامین زنانه وهم کنشگران زن ایرانی است.تا آنجا که بررسی های تاریخی نشان می دهد ؛  همانگونه که با ورود بازیگر زن ایرانی به سینما سرنوشت سینما با ماجراهای جدیدی رقم خورده است ، تاثیرات متقابل این دو بر یکدیگر نیز موجب روشن شدن و ثبت حقایقی در سینمای ایران شده است . 
 
ورورد زن به عرصه سینما سرانجام حرکت و رشد ذهنی زنان را برای فیلم سازی به دنبال داشته است که با وجود دوره های مختلف ومتفاوت  ؛ اگر چه خیلی طول کشیده است اما امروز آرام آرام به عنوان واقعیتی چشمگیر شکل گرفته است . از طرفی دیگر  بالا رفتن سطح مشارکت اجتماعی وسیاسی زنان ایرانی و راه یابی آنان به مشاغل مختلف در جامعه؛ طرح خواستهایی برای احقاق حقوق زنان را درپی داشته که گاه رویکردی فمینیستی در برخی موارد فرهنگی همراه شده  است. این رویکردی در حوزۀ سینما ودر حرفه فیلم سازی خود را  بیشتر از عرصه های دیگر نشان داده است.
 
با این ترتیب می توان گفت شکل گیری گونه های از  نگرش فمینیستی میان بخشی از زنان به علت دست نیافتن به همه حقوق خود از سویی دستمایه ای برای فیلم سازان زن شده است ؛و از سویی دیگر دامن زدن به این قضیه  باعث طرح پدیده ی زنان فیلم ساز فمینیست در جامعه ایران و برجسته شدن اهمیت ونقش آنان گردیده است. این پژوهش برآن است که با تکیه بر مفهوم ارتباطی سینما به عنوان یک رسانه ی مهم و سیر تحوّل نگرش های زنان به عنوان عامل مؤثر هویت یابی آنان در ایران،  مضامین فمینیستی را در قالب فیلم های زنان فیلم ساز ایرانی ،بررسی کند.  
 
 
 
 
1-2- تعریف مسأله
با مطالعه وطبقه بندی دیدگاه های نو درباره ی نظریه هایی زن و سینما و  نیز با مروری بر تاریخ سینمای ایران وچگونگی حضور زنان در آن و در آن دسته از فیلم هایی که به کارگردانی زنان فیلم ساز ایرانی تهیه شده اند، می توان رابطه ی میان اوضاع اجتماعی و سیاسی ایران و نگرش فمینیستی فیلم سازان زن را در هر مقطع تاریخی از طریق نحوه حضور زن ایرانی و مضامین فمینیستی در فیلم ها پی گرفت. بر این اساس مسأله اصلی این تحقیق چگونگی بازتاب تحولات اجتماعی زنان ونگرش هایی مربوط به آن در فیلم های ساخته شده پس از انقلاب اسلامی (1388-1357)توسط زنان است.روشن است که هر فیلمی که با موضوع زن یا درباره زنان یا بوسیله زنان ساخته می‌‌شود یک فیلم فمینیستی نیست ،چنانکه در ایران فیلم‌هایی هست که اگرچه درمورد  یا توسط زنان ساخته شده اند ، اما همچون فیلم‌های غیرزنانه مشمول نقدهای فیمنیستی قرار می‌گیرند که زنان را از چشم اندازی مردانه دیده اند و تصویر در آورده اند  و در عین حال تفسیر کرده اند.
 
 
پرسش ها و فرضیه های تحقیق
بر اساس آنچه به عنوان مسأله،زمینه وچارچوب نظری تحقیق در این فصل آمد می توان مهمترین پرسش های تحقیق را در شمار مسایل ذیل دانست:

1. سینمای زنان ایرانی چه مراحلی را پشت سر گذاشته است ؟

2. مظاهر یا نمادهای فمینیستی در فیلم های زنان ایرانی چیست؟

3. مضامینی که زنان فیلم ساز ایرانی به آنها پرداخته اند چه ویژگیهای دارند؟

4. آیا بین دیدگاههای زنان فیلمساز ایرانی و دیدگاه های رایج در نظریات فمینیستی تفاوتی وجود دارد ؟

5. آیا خواسته های  سیاسی واجتماعی زنان  در سینمای زنان فیلمساز ایرانی مطرح شده است یا خیر؟

 
 
 
فهرست مطالب
 
فصل دوم :مبانی نظری

بخش اول :فمینیسم و تحولات مفهومی آن

2-1-1- مفهوم فمینیسم
2-1-2- سیر تحوّل فمینیسم

2-1-3- گرایش های فمینیستی در دوران معاصر

2-1-4- فمینیسم اسلامی
جمع بندی و نتجه گیری

بخش دوّم :جنبش زنان و فمینیسم در ایران

2-2-1- شکل گیری جنبش زنان در ایران

زنان و انقلاب مشروطه
زنان در دوران پهلوی اول و دوّم
انقلاب اسلامی و مبارزات زنان

حقوق زنان و فمینیسم در ایران

بخش سوّم: سینما، ارتباطات و نظریه های فمینیستی فیلم

2-3-1- فلسفه ارتباطی سینما
2-3-2-زنانه شدن هنر
2-3-3- نظریه های فمینیستی فیلم

تئوری فمینیستی فیلم

فیلم و نقش های جنسیتی 
2-3-4- فمینیسم و نظریه های ارتباطی
نظریه کلیشه سازی
نظریه بازنمایی
رسانه ها و اجتماعی شدن
گفتمان پدر سالاری بازنمای جنسیت
فنای نمادین زنان

بخش چهارم: سینمای ایران

2-4-1- شکل گیری سینما در ایران
2-4-2-تحولات سینمای ایران و حضور زن
زن تماشاگر
زن به مثابه بازیگر
زن در سینما در دهه های چهل و پنجاه 
تغییرات جدید اجتماعی و سینمای متأخر ایران
سینما و انقلاب اسلامی
اصلاحات و کم شدن رنگ نظارت

2-4-2- سینماگری پس از انقلاب و زنان ایرانی

زن و سینما از حذف تا حضور
زن، جامعه و سیاست
پخش پنجم: پیشنه تحقیق و چارچوب نظری تحقیق
پیشنه تحقیق
یکم: پژوهش های ایرانی
دوّم: پژوهش های خارجی 
2-5-2- چارچوب نظری/ مفهومی تحقیق
2-5-3- سؤال ها و فرضیه های اصلی تحقیق
منابع
 
 





////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
توضیحات:
فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
 
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
 
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
 
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
 
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
 
منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
 
نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
 
بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد
 
پشتیبانی همیشگی توسط :
maryam.alkasir70@gmail.com
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
 




 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"

این فایل با کیفیت بالا برای ارائه تهیه شده است

پشتیبانی فوری در صورت مشکل در دانلود فایل اول لطفا پیامک , تلگرام و تماس 09214087336

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق انحراف در تسهیلات بانکی

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق انحراف در تسهیلات بانکی

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق انحراف در تسهیلات بانکی

دانلود ادبیات نظری و پیشینه تحقیق انحراف در تسهیلات بانکی بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدیداین فایل بصورت انحصاری برای فروشگاه سیدا تولید شده و در هیچ جای دیگه ای بجز این فروشگاه پیدا نمی شود


مشخصات فایل
تعداد صفحات65
حجم0/228 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc

توضیحات کامل

دانلود مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد رشته علوم اقتصادی

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق انحراف در تسهیلات بانکی

 

 
 
* با قیمت دانشجویی، ارزان و مناسب :)-

** فایل منحصر به فرد، بصورت جامع و کامل و با منابع بروز و جدید خریداری کنید.

*** این فایل بصورت انحصاری برای فروشگاه سیدا تولید شده و در هیچ جای دیگه ای بجز این فروشگاه پیدا
نمی شود.


پشتیبانی همیشگی توسط : maryam.alkasir70@gmail.com

 

 
 
 
مقدمه
اعتبارات،برای توسعه ضروری‌اندوسرمایه موردنیاز افرادو کار آفرینان برای سرمایه‌گذاریهای جدیدویاپذیرش فناوریهای جدیدرافراهم می‌سازند.( کاندکار  و فاروق، 2003: 97)
ازآنجاکه بین تأمین نهاده های تولیدوتولید محصول،فاصله زمانی وجوددارد،لذانهاده هابایدازطریق اعتبارات رسمی یاغیررسمی تأمین شوند. ( گاین ، 2010: 1)دستیابی به اعتبارات،آثارمستقیمی بررفاه خانوارهاوعملکردشغلی دارد، چراکه اعتبارات میتوانندباهدف افزایش برابری در مشاغل ، مورداستفاده قرارگیرند (بیژرمان و همکاران، 2007: 1-2)  شومپیتر  (1911) درکتاب نظریه توسعه اقتصادی،تأکید ورزیده است که کار آفرینان به منظورتأمین مالی لازم برای پذیرش فنون جدیدتولید،نیازمند اعتبارات ( آنگ، 2008: 39) به ویژه اعتبارات بانکی هستند.( بریانت، 2001: 75) 
 
شواهدحاکی ازآن است که بخش عمده‌ای ازافرادی که وام دریافت میکنند،آن رادرزمینه هایی ازقبیل تأمین نیازهای مصرفی ومعیشتی، مرمت واحداث ساختمان،پرداخت دیون وبدهیهای قبلی،مسافرت،فعالیتهای اقتصادی وجزآن به مصرف میرسانند. درحقیقت، نقدی بودن غالب وام ها،سبب ایجادقابلیت جابه جایی وتبدیل پذیری آنهامیشود. قابلیت جابه جایی اعتبارات،خود منجربه پدیده مخاطرات اخلاقی میشود. مخاطرات اخلاقی زمانی دربازارهای اعتبارات پدیدمی آیندکه قرض کننده به انجام فعالیتهایی که ازنظر وام دهنده نامطلوب به نظر میرسد،سوق یابد. (سوئینن و گو ، 1999: 24)
 
باتوجه به اینکه تسهیلات بانکی تخصیص یافته به بهره برداران،نقش مهمی در شکوفایی تولیددارد،بررسی دیدگاههاو نگرش بهره بردارانی که اقدام به دریافت وا م کرده انددرخصوص مؤلفه های مؤثربراستفاده بهینه تولیدی ازتسهیلات مذکور، بسیارضروری خواهدبود.در هر سیستم اقتصا دی پویا خصوصاً بانکها گردش صحیح و سریع منابع و مصارف نمایانگر کارآئی مطلوب روشهای اجرائی بوده و وصول تسهیلات اعطائی در مدت زمان تعیین شده، مشخص کننده مکانیزم درست و صحیح بکارگیری منابع در جهت ایجاد تسهیلات لازم به منظور گسترش فعالیتهای اقتصادی و تأمین منابع مورد نیاز بخشهای مختلف تولیدی، بازرگانی، خدماتی و نهایتاً صرف منابع می باشد. لذا جلوگیری از ایجاد مطالبات معوق و یا وصول آنها بصورت بالقوه و بالفعل امکانات ایجاد درآمد جدید را افزایش داده و توان برنامه ریزی مؤسسه را در رابطه با صرف منابع و تحصیلات درآمد بالاتر خواهد برد.
به همین دلیل جایگزین ساختن فرهنگ بررسی صحیح و همه جانبه از جهات اقتصادی، مالی و فنی و مدیریتی و حقوقی قبل از اعطای تسهیلات و حاکم ساختنن اصل نظارت براجرای طرح که در واقع متضمن موفقیت کار تسهیلات و بازگشت سرمایه و سودمورد انتظار بانک و نهایتاً تحقق اهداف برنامه ریزی مدیریت برای صرف منابع، سعی در کاهش مطالبات معوق خواهند شد .
 
 
کلمات کلیدی:

مطالبات معوق 

انحراف درتسهیلات

مدل لوجیت و پروبیت

مشتریان بانک صادارت

 
 
 
 
 
فهرست مطالب
 
کلیات تحقیق 1
1-1-مقدمه 1
2-1- اهمیت و ضرورت تحقیق 3
3-1-اهداف تحقیق 5
4-1- فرضیه های تحقیق 5
5-1-تعریف واژگان کلیدی 6
6-1- استفاده کنندگان این پژوهش 7
7-1- روش تحقیق 7
1-7-1- اطلاعات مربوط به روش شناسی پژوهش 7
2-7-1- جامعه آماری، حجم نمونه و روش نمونه گیری 8
3-7-1- روش گرد آوری داده ها 8
8-1- روش تجزیه و تحلیل داده ها 8
 
2-1-  مقدمه 11
2-2- ادبیات موضوعی 13

2-2-1- خصوصیات نظام بانکی جدید 13

2-2-2- اصول و مبانی نظام اعتباری 13

2-2-2-1- نظام اعتباری در ایران 13

2-2-3- اهداف نظام بانکی در جمهوری اسلامی ایران 14

2-2-4- پایه های اساسی در بانکداری اسلامی ایران 15

2-2-4-1- حذف ربا ( بهره ) از عملیات بانکی 15
2-2-4-2- برقراری سود در عملیات بانکی 16
2-2-4-3- تجهیزمنابع در شکل جدید 16

2-2-5- ضوابط و معیارهای اساسی اعطای تسهیلات 17

2-2-6- مخاطرات اخلاقی و مسائل پیش رو 18

2-2-7- عوامل مؤثر بر مخاطرات اخلاقی (نحوه مصرف وام) 19

انواع وام در بانکداری بدون ربای ایران به چهار گروه عمده تقسیم می‌شوند: 20

2-2-8-نظارت در نظام بانکی 23

2-2-9- مطالبات 24
2-2-10-اصول،ارکان وروشهای وصول مطالبات معوق وغیرمعوق 24
2-2-11- اصول پنجگانه جلوگیری ازتوسعه مطالبات معوقه 25
2-2-12-عوامل مؤثربرشکل گیری وافزایش مطالبات معوقه 27

2-2-13- تحلیل مکانیزم اثرگذاری مطالبات معوقه سیستم بانکی  برکل اقتصاد،شبکه بازارپولی کشور وعملکردنظام بانکی 28

2-3-ادبیات نظری و پیشینه تحقیق 31
2-3-1- پژوهش های داخلی 31
2-3-2- پژوهش های خارجی 36
منابع 46
 
 
 
 


//////////////////////////////////////////////
توضیحات:
فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
 
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
 
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
 
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
 
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
 
منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
 
نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
 
بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد
 
پشتیبانی همیشگی توسط :
maryam.alkasir70@gmail.com

 

 

 

 

 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"

این فایل با کیفیت بالا برای ارائه تهیه شده است

پشتیبانی فوری در صورت مشکل در دانلود فایل اول لطفا پیامک , تلگرام و تماس 09214087336

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق تاب آوری روانشناختی

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق تاب آوری روانشناختی

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق تاب آوری روانشناختی

دانلود ادبیات نظری و پیشینه پژوهش تاب آوری روانشناختی که به بررسی مبانی نظری و ادبیات نظری و پیشینه تحقیق می پردازد.


مشخصات فایل
تعداد صفحات50
حجم0/70 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc

توضیحات کامل

دانلود مبانی نظری و ادبیات نظری و پیشینه تحقیق تاب آوری نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی با فرمت ورد قابل ویرایش با فرمت doc بصورت جامع و کامل با منابع بروز و جدید

 


 

تعاریف نظری تاب آوری : عبارت است از فرایند مقابله و سازگاری موفقیت آمیز با شرایط چالش برانگیز و تهدید کننده ی زندگی، که این فرایند نه تنها شامل شکست ناپذیری افراد در برابر حالتهای اضطرابی می گردد، بلکه موجب می گردد افراد با قوای روانی و ذهنی بیشتری در مقابل شرایط استرس آفرین مقاومت کنند .(ماستن1، بست2،گارمزی3،1990).

 


تعاریف عملیاتیتاب آوری : در این پژوهش منظور از تاب آوری نمره ای است که افراد در مقیاس تاب آوری کانر و دیویدسون دست آورده اند.

 

 

2-2-2)تاریخچه تاب آوری:
از سال 1970 به بعد پژوهشهای علمی اجتماعی فراوانی در زمینه فشار روانی و خطرات ناشی از آن انجام گرفته است. اهمیت مدیریت استرس و کاهش فشار روانی باعث گسترش این پژوهشها شد.
 از آن جایی که تغییرات استرس زا می تواند هم تاثیرات مثبت و هم تاثیرات منفی داشته باشد، مفاهیم زیادی در رابطه با استرس و چگونگی کنترل و کاهش آن مطرح شده است. یکی از این مفاهیم تاب آوری می باشد (مدی و خوش آبا، 2005).در واقع امی ورنر1 یکی از نخستین کسانی است که واژه تاب آوری را در سال 1970 بکار برد. ورنر گروهی از کودکان شهر کاوای هاوایی را مورد مطالعه قرار داد. کاوای هاوای از جمله مناطق فقیر نشین است که بسیاری از کودکان در این منطقه با والدینی زندگی می کنند که از نظر روحی بیمار و یا الکلی بودند و یا از کار اخراج شده بودند.

 

 

 ورنر با مطالعه ای که بر روی کودکان این نوع والدین داشت، دریافت دو سوم آنها رفتارهای مخدر مانند سوء مصرف الکل، مواد و رفتارهای ضد اجتماعی را در دوران نوجوانی نشان دادند و میزان تاب آوری آنها در مقایسه با یک سوم کودکانی که در نوجوانی رفتارهای ضد اجتماعی نداشتند، بسیار پایین تر بوده است. ورنر در این تحقیق متوجه شد، کودکانی که میزان تاب آوری آنها بالا بوده است در نوجوانی دارای صفات و ویژگی هایی بودند که باعث تمایز آنها از نوجوانی می گشت که تاب آوری پایینی داشتند( ورنر،1995) .بعد از تحقیق ورنر درباره تاب آوری، واژه تاب آوری به عنوان یک موضوع مهم نظری، موضوع تحقیق بسیاری از محققان گردید. بطوریکه ماستن، بست،( گارمزی1990) تاب آوری کودکانی که مادران اسکیزوفرن داشتند را در مقایسه با کودکانی که مادران سالم داشتند، مورد مطالعه قرار دادند.

 

 


نتایج تحقیق نشان داد، کودکانی که مادران سالم داشتند در مقایسه با کودکانی که مادران اسکیزوفرن داشتند نه تنها میزان تاب آوری آنها بالا بوده است بلکه از اعتماد به نفس و پیشرفت تحصیلی بالاتری برخوردار بودند. بعدها محققان تاثیر بدرفتاری والدین با کودکان، تاثیر حوادث و وقایع فاجعه انگیز زندگی بر افراد و فقر جامعه بر روی تاب آوری افراد را مورد بررسی و سنجش قرار دادند (راتر1، 1999).

بونی (2004) با تحقیقاتی که بر روی کودکان داشت، دریافت کودکانی که والدین آنها مبتلا به بیماریهای روانی، الکلیسم و بزهکاری بودند و یا کودکانی که کودکانی که برای مدت طولانی در معرض تاثیرات منفی جنگ بودند و شرایط استرس زایی را تجربه نمودند، در مقایسه با کودکانی که واجد شرایط فوق نبودند، نه تنها میزان تاب آوری انها پایین بوده است بلکه این نوع کودکان فاقد حس مچثبتی از خود بودند، روابط اجتماعی بالایی از خود نشان ندادند، رفتارهای دوستانه و عاطفی در مناسبات از خود نشان ندادند، تجلیات عاطفی و هیجانی آنها کمتر بوده است، به کار و محیط کار خود علاقمندی کمتری نشان دادند و خلاصه اینکه حس برتری کمتری داشتند.

 

 

بعد از انجام چنین تحقیقاتی بود که بتدریج تحقیقات اساسی تر و جدی تری بر روی تاب آوری انجام شده است. تحقیقات اولیه بیشتر درباره اینکه تاب آوری چیست و چه تاثیراتی بر رفتار افراد دارد، بوده است. اما تحقیقات اولیه بیشتر درباره اینکه تاب آوری چیست و چه تاثیراتی بر رفتار افراد دارد، بوده است. اما تحقیقات بعدی در جهت تغییر تاب آوری، آموزش تاب آوری و اینکه نمایندگان اجتماعی افراد مانند خانواده، مدرسه و محیط کار چه تاثیر مثبت و منفی می تواند بر روی تاب آوری داشته باشد، انجام شده است.

 

 

 

 

 

 

 


فهرست مطالب

مبانی نظری و ادبیات نظری و پیشینه تحقیق تاب آوری روانشناختی

تعاریف نظری 
تعاریف عملیاتی
تاب آوری  
تاریخچه تاب آوری  
تعریف تاب آوری  
ضرورت تاب آوری 
نشانه های تاب آوری  
خصوصیات تاب آوری  
ویژگیهای افراد تاب آور 
تاب آوری روانشناختی 
مروری بر مطالعات پیشین 
ادبیات نظری و پیشینه تحقیق تاب آوری روانشناختی
منابع


 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"

این فایل با کیفیت بالا برای ارائه تهیه شده است

پشتیبانی فوری در صورت مشکل در دانلود فایل اول لطفا پیامک , تلگرام و تماس 09214087336